Ești șomer? Tot ce trebuie să faci dacă rămâi fără un loc de muncă
05-10-2023 23316

Ești șomer? Tot ce trebuie să faci dacă rămâi fără un loc de muncă

Conform Biroului Național de Statistică, în 2023 numărul șomerilor este de 35,6 mii, fiind în creștere față de anul trecut  când au fost înregistrați 27,7 mii. Dacă și tu nu găsești un loc de muncă, din diferite motive, trebuie să știi că poți beneficia de ajutor de șomaj din partea statului. Potrivit legislației, în Republica Moldova, fiecărei persoane îi este garantat dreptul de a-şi alege liber profesia şi locul de muncă, precum şi dreptul la asigurare de şomaj. În acest articol îți explicăm cine poate beneficia de acest ajutor, care este mărimea indemnizației de șomaj și când se susepndă aceasta.

Șomajul în Moldova. Cine sunt șomerii și ce oportunități au?

Potrivit normelor legale, un șomer este considerată persoana aflată în căutarea unui loc de muncă, care întrunește cumulativ următoarele condiții:

  • are vârsta cuprinsă între 16 ani și vârsta stabilită pentru obținerea dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
  • este aptă pentru prestarea unei munci;
  • nu are un loc de muncă;
  • nu studiază la o formă de învățământ cu frecvență;
  • caută activ un loc de muncă atât în mod individual, cât și prin intermediul subdiviziunii teritoriale și este disponibilă să înceapă activitatea de muncă;
  • este înregistrată cu statut de șomer la subdiviziunea teritorială.

Persoana care nu şi-a găsit un loc de muncă în primele 12 luni de la înregistrarea statutului de șomer se consideră șomer de lungă durată și beneficiază de suport pentru identificarea și ocuparea unui loc de muncă, conform prevederilor legale. Șomerii au dreptul să beneficieze de toate măsurile de ocupare a forței de muncă. 

Cine beneficiază de ajutor de șomaj? 

Dreptul la ajutorul de șomaj se stabilește de către subdiviziunile teritoriale ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. Ajutorul de șomaj se acordă în baza unei cereri de înregistrare a statutului, care trebuie să fie depusă la subdiviziunea teritorială. Decizia privind stabilirea dreptului la ajutorul de șomaj se emite de către subdiviziunea teritorială, în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării statutului de șomer.

Conform art. 43 din Legea 105/2018, ajutorul de șomaj se acordă persoanelor care întrunesc cumulativ următoarele condiții:

  • sunt înregistrate cu statut de șomer la una din subdiviziunile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă;
  • nu realizează venituri din activități de muncă la data stabilirii dreptului la ajutor de șomaj, cu excepția indemnizației de eliberare din serviciu, a recalculărilor salariale aferente eliberării din serviciu și a pensiilor, altele decât pensia pentru limită de vârstă;
  • au activat și au realizat un stagiu de cotizare în sistemul public de asigurări sociale de stat de cel puțin 12 luni în ultimele 24 de luni calendaristice până la data înregistrării;
  • nu refuză un loc de muncă corespunzător sau participarea la măsurile active de ocupare a forței de muncă oferite de subdiviziunile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă;
  • ajutorul de șomaj se acordă în baza cererii de înregistrare a statutului de șomer depuse la subdiviziunile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă.

Dar, cine nu poate beneficia de indemnizația de șomaj? Răspunsul este simplu: persoanele care nu întrunesc condițiile enumerate mai sus. Șomerii beneficiari de ajutor de șomaj sînt asiguraţi în sistemul public de asigurări sociale și de asistență medicală. Perioada în care șomerul primește ajutor de şomaj se include în stagiul de cotizare.

Care este mărimea ajutorului de șomaj?

În cazul încetării activității de muncă în urma lichidării sau încetării activității angajatorului, reducerii numărului sau a statelor de personal sau în cazul decesului, prin hotărârea instanței de judecată, a angajatorului persoană fizică, cuantumul constituie 50% din venitul mediu lunar asigurat al persoanei realizat în ultimele 12 luni din ultimele 24 de luni calendaristice până la data înregistrării cu statut de șomer.

În cazul încetării activității de muncă în alte circumstanțe decât cele prevăzute mai sus, cuantumul constituie 40% din venitul mediu lunar asigurat al persoanei, realizat în ultimele 12 luni din ultimele 24 de luni calendaristice până la data înregistrării cu statut de șomer.

Cuantumul lunar al ajutorului de șomaj nu poate depăși cuantumul salariului mediu lunar pe economie pentru anul precedent datei stabilirii dreptului la ajutor de șomaj. Baza de calcul al ajutorului de șomaj constituie venitul mediu lunar asigurat realizat la toate unitățile în ultimele 12 luni din ultimele 24 de luni calendaristice premergătoare datei înregistrării cu statut de șomer. Lucrătorul migrant asigurat, în cazul încetării activității de muncă, beneficiază de ajutor de șomaj conform acordurilor în domeniul securității sociale și migrației forței de muncă la care Republica Moldova este parte. Cuantumul ajutorului de șomaj pentru persoanele care s-au aflat în concediul pentru îngrijirea copilului se stabilește în baza venitului asigurat al persoanei realizat înaintea începerii concediului de maternitate. Modul de organizare a activităţilor privind calculul şi plata ajutorului de şomaj se stabileşte de către Guvern.

Probabil te întrebi, care este perioada de plată a ajutorului de șomaj? Ei bine, perioada de plată a ajutorului de şomaj se stabileşte diferenţiat, în funcţie de stagiul de cotizare, după cum urmează:

  • 5 luni calendaristice, în cazul unui stagiu de cotizare cuprins între cel puțin 12 luni și până la 10 ani;
  • 7 luni calendaristice, în cazul unui stagiu de cotizare cuprins între 10 şi 15 ani;
  • 9 luni calendaristice, în cazul unui stagiu de cotizare de peste 15 ani.

Stabilirea cuantumului și plata lunară a ajutorului de șomaj se realizează de către Casa Națională de Asigurări Sociale.

De ce acte ai nevoie pentru a beneficia de ajutor de șomaj?

Lista actelor necesare este indicată în Hotărârea Guvernului nr. 1276/2018. Așadar, cererea de înregistrare cu statut de șomer este însoțită de următoarele documente, prezentate în original și în copii:

  • buletinul de identitate sau permisul de ședere, după caz, cu termenul valabil; 
  • actele de studii și de calificare deținute; 
  • copia ordinului (dispoziției) de eliberare de la ultimul loc de muncă pentru persoanele care au activat în ultimele 24 de luni calendaristice premergătoare datei înregistrării; 
  • alte documente confirmative (după caz).

Cererile depuse în regim on-line se validează de către specialistul subdiviziunii teritoriale în momentul prezentării persoanei la subdiviziunea teritorială pentru luarea în evidență. Termenul prezentării persoanei la subdiviziunea teritorială nu poate depăși 14 zile calendaristice de la data depunerii cererii. Neprezentarea în termenul stabilit constituie temei pentru respingerea cererii.

Documentele sau copiile actelor prezentate trebuie să fie lizibile în totalitate și să nu aibă ștersături. Documentele emise într-o altă limbă decât cea de stat, cu excepția limbii ruse, trebuie însoțite de traducerea oficială a acestora. În cazul în care persoana nu prezintă niciun act de studii sau de calificare și, respectiv, aceste informații nu pot fi obținute în regim on-line sau lipsesc în sistemul informațional, aceasta este înregistrată ca șomer cu studii primare sau secundare generale. În cazul în care șomerul invocă starea sănătății drept motiv de refuz al locului de muncă corespunzător și nu deține certificat de încadrare în grad de dizabilitate, subdiviziunea teritorială solicită prezentarea de către șomer a certificatului medical.

Pe perioada aflării în evidență, șomerul trebuie să demonstreze că este în căutare activă a unui loc de muncă în mod individual, și anume: studiază oferta locurilor de muncă afişate pe portalurile oficiale, spre exemplu: delucru.md, comunică cu angajatorii în scopul angajării (a telefonat, a participat la un interviu, a prezentat CV). Totodată, șomerul va prezenta lunar, în scris, în ziua prezentării la subdiviziunea teritorială, un raport cu privire la activitățile realizate în căutarea unui loc de muncă, cu indicarea următoarelor informații:

  • oferte de locuri de muncă studiate (ocupațiile, condițiile de muncă oferite, angajatorii care oferă locuri de muncă);
  • angajatorii contactați (se va indica data, luna, anul când a luat legătura cu angajatorii contactați, date de contact ale acestora);
  • persoana responsabilă de oferirea informațiilor privind locul de muncă vacant;
  • locul de muncă căutat;
  • rezultatele căutării (CV prezentat la angajator, în așteptarea desfășurării interviului de angajare, angajat).

Beneficiarul de ajutor de șomaj este obligat să se prezinte lunar, conform programării, la subdiviziunile teritoriale la care este înregistrat, precum și la solicitarea acesteia, pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă. Totodată, el trebuie să participe la interviuri cu angajatorii în scopul angajării, dar și la măsurile active de ocupare a forței de muncă. Persoanele care beneficiază de această indemnizație trebuie să accepte locul de muncă corespunzător, oferit de subdiviziunea teritorială. Beneficiarul de ajutor este obligat să informeze subdiviziunea la care este înregistrat, în termen de 3 zile lucrătoare despre orice schimbare apărută (angajare, plecare peste hotare, concediu medical).

Când încetează și când se suspendă plata indemnizației de șomaj?

Potrivit Legii 105/2018, plata ajutorului de șomaj poate înceta în următoarele situații:

  • în cazul expirării perioadei stabilite de lege pentru acordarea ajutorului de șomaj;
  • în cazul pierderii statutului de şomer;
  • în cazul începerii concediului de maternitate;
  • în cazul restabilirii în funcţia deţinută, în temeiul hotărârii definitive a instanţei de judecată;
  • în cazul constatării uneia dintre circumstanțele care nu ar fi permis acordarea ajutorului de şomaj;
  • în cazul nerespectării obligațiilor prevăzute la art. 20 alin. (4) lit. c) şi d);
  • în cazul încetării sau retragerii dreptului de şedere în Republica Moldova, încetării sau anulării statutului de apatrid sau a formei de protecţie, conform Legii nr. 200/2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova; 
  • în cazul încadrării în cîmpul muncii, conform repartizării subdiviziunii teritoriale sau în mod individual, cu excepția cazului prevăzut la art. 48 alin. (1) lit. b);
  • în cazul constatării, în urma controlului de stat al activității de întreprinzător, că persoana realizează muncă nedeclarată;
  • în cazul decesului beneficiarului.

Restabilirea plății ajutorului de șomaj după suspendarea dispusă în condițiile prevăzute de lege se face în baza cererii depuse de către șomer la subdiviziunea teritorială în termen de până la 30 de zile calendaristice de la data încetării situației care a condus la suspendare și în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data ultimei vizite la subdiviziunea teritorială. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă anunță șomerul despre decizia privind suspendarea sau încetarea plății ajutorului de șomaj în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii deciziei. Șomerii cărora li s-a suspendat plata ajutorului de șomaj, după restabilirea plății, beneficiază de ajutor de șomaj în cuantumul și perioada stabilite inițial. Șomerul poate beneficia din nou de ajutor de șomaj cu condiția că a realizat un stagiu de cotizare de cel puțin 12 luni după încetarea plății ajutorului de șomaj.

Plata indemnizației de șomaj este suspendată pe perioada concediului medical, a angajării temporare, până la 3 luni, a șomerilor beneficiari de ajutor de șomaj și după expirarea a 5 zile calendaristice de la data în care beneficiarul nu s-a prezentat lunar, conform programării, la subdiviziunea teritorială la care este înregistrat, precum și la solicitarea acesteia, pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă.

Perioada de plată a ajutorului de șomaj se prelungește cu perioada suspendării, pe perioada angajării temporare, până la 3 luni, a șomerilor beneficiari de ajutor de șomaj și cu perioada concediului medical neplătit, pe perioada concediului medical.

Șomaj tehnic 

Indemnizația pentru șomajul tehnic se oferă salariatului aflat în șomaj tehnic, instituit de angajator, în baza ordinului intern, ca urmare a restricțiilor impuse în starea de urgență în sănătate publică sau ca urmare a declarării stării de urgență, asediu sau de război, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 316/2021 cu privire la aprobarea unor măsuri de susținere a angajatorilor și salariaților în condițiile aplicării măsurilor de restricție pe perioada pandemiei de COVID-19.  

Pentru a beneficia de indemnizația acordată de stat, în cazul instituirii șomajului tehnic, angajatorul, până la data de 25 a lunii imediat următoare lunii în care a fost stabilit șomajul tehnic, prezintă, prin intermediul ghișeului unic de raportare electronică (raportare.gov.md) solicitarea acordării din bugetul de stat a indemnizației. Casa Națională de Asigurări Sociale este responsabilă de asigurarea finanţării indemnizaţiilor pentru şomajul tehnic.

Subvenții pentru angajatorii care iau la muncă șomeri

Potrivit legislației, subvenționarea locurilor de muncă se organizează pentru șomerii care necesită suport suplimentar pe piața muncii, în scopul facilitării integrării acestora în câmpul muncii. Cei care angajează pe o perioadă nedeterminată sau determinată, cu o durată de cel puțin 12 luni, șomeri care necesită suport suplimentar pe piața muncii, din categoriile:

  • tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani rămași fără ocrotire părintească;
  • persoanele cu dizabilități;
  • șomerii de lungă durată;
  • persoanele cu vârstă de 50 de ani și peste;
  • persoanele eliberate din locurile de detenție;
  • victimele traficului de ființe umane, după reabilitarea psihologică și socială;
  • persoanele care se luptă cu consumul de substanțe stupefiante ori psihotrope, după reabilitarea socială și psihologică;
  • victimele violenței în familie;
  • alte categorii supuse riscului de excluziune socială stabilite prin lege sau de către Guvern primește subvenții lunare în sumă egală cu 80% din cuantumul salariului de bază, conform contractului  individual de muncă, al angajatului, dar nu mai mult de 50% din salariul mediu lunar pe economie pentru anul precedent, pe un termen de 6 luni, pentru fiecare șomer angajat. Subvenția se acordă în scopul compensării parțiale a salariului șomerului angajat. Totodată, acest angajator este obligat să menţină raporturile de muncă cu persoana angajată pe o perioada de cel puţin 6 luni de la data încheierii perioadei în care a primit subvenția. Cel care desface, din iniţiativă proprie, contractul individual de muncă cu persoana angajată înainte de acest termen, este obligat să restituie subvențiile primite pentru aceasta, cu excepția cazurilor în care temei pentru desfacerea contractului individual de muncă l-a constituit încălcarea disciplinei de muncă, constatată conform actelor normative în vigoare sau rezultatul nesatisfăcător al perioadei de probă.

Angajatorul are dreptul să primească subvenții pentru fiecare persoană angajată doar o singură dată într-o perioadă de 36 de luni consecutive. El nu poate beneficia de subvenție în cazul angajării unui șomer care a fost eliberat din cadrul unității sale în ultimele 6 luni calendaristice premergătoare datei solicitării subvenției. Procedura de acordare a subvențiilor se stabilește de către Guvern.

Angajatorii și șomerii care creează locuri de muncă sau adaptează locurile de muncă existente pot beneficia de suport din partea subdiviziunilor teritoriale care constă din subvenții acordate pentru crearea sau adaptarea locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități, consultanță, asistență și sprijinirea inițierii unei afaceri și susținerea proiectelor de inițiative locale.

Subvențiile pentru crearea sau adaptarea locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități se acordă angajatorilor de drept public sau de drept privat care creează locuri de muncă sau adaptează locurile de muncă existente și care angajează în bază de contract individual de muncă, pe o perioadă nedeterminată sau determinată, cu o durată de cel puțin 12 luni, șomerii cu dizabilități.

Agenția Națională compensează 50% – în cazul angajării persoanelor cu dizabilități medii și 75% – în cazul angajării persoanelor cu dizabilități accentuate și severe din costurile suportate de către angajator, necesare creării sau adaptării locului de muncă și angajării pe o perioadă determinată a personalului de suport, iar mărimea subvenției nu poate depăși cuantumul a 10 salarii medii lunare pe economie pentru anul precedent pentru fiecare loc de muncă creat sau adaptat. Angajatorul este obligat să păstreze locul de muncă creat sau adaptat cel puțin 12 de luni. În cazul concedierii sau demisiei persoanei cu dizabilități înaintea expirării termenului prevăzut, angajatorul este obligat să angajeze, cel puțin pentru perioada restantă, alt șomer cu dizabilități, direcționat de subdiviziunea teritorială. În cazul lichidării înainte de termen a locului de muncă creat sau adaptat, angajatorul restituie:

  • 100% din subvenție – în cazul în care locul de muncă a fost lichidat în primele 6 luni din ziua creării sau adaptării acestuia, cu excepția cazurilor în care temei pentru lichidarea locului de muncă l-a constituit desfacerea contractului individual de muncă în urma încălcării disciplinei de muncă, constatată conform actelor normative în vigoare sau a rezultatului nesatisfăcător al perioadei de probă;
  • 50% din subvenție – în cazul în care locul de muncă a fost lichidat în perioada de la 7 până la 12 luni din ziua creării sau adaptării acestuia.

Controlul privind menţinerea locului de muncă se efectuează de către subdiviziunea teritorială, care ține evidența locurilor de muncă create și a celor rezervate pentru persoanele cu dizabilități, despre care au fost informate. Angajatorul nu poate beneficia de subvenție în cazul angajării unui șomer care a fost eliberat din cadrul unității sale în ultimele 6 luni calendaristice premergătoare datei solicitării subvenției. Procedura de acordare a subvențiilor pentru crearea sau adaptarea locurilor de muncă pentru șomerii cu dizabilități se stabilește de către Guvern. Subvențiile pentru crearea sau adaptarea locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități, la solicitare, pot fi acordate concomitent cu subvenția pentru angajarea acestor persoane.

Cum șomerii sunt susținuți să-și deschidă afaceri?

Potrivit legislației muncii, consultanța, asistența și sprijinirea inițierii unei afaceri se acordă, la cerere, șomerilor care inițiază o activitate de antreprenoriat, prin care își creează loc de muncă. Aceste persoane pot beneficia de  consultanță și asistență pentru inițierea unei afaceri și de subvenționare pentru acoperirea cheltuielilor necesare inițierii unei afaceri, precum și pentru dotarea locului de muncă creat.

Consultanța și asistența pentru inițierea unei afaceri presupun:

  • acordare de informații și consultanță privind condițiile de inițiere a unei activități de antreprenoriat;
  • consultanță juridică, contabilă, financiară, de marketing, de management, în probleme privind vânzările;
  • asistență în dialogul cu autoritățile publice locale și, după caz, centrale;
  • cursuri de formare profesională privind bazele antreprenoriatului;
  • asistenţă tehnică la elaborarea actului constitutiv, înregistrarea persoanei juridice sau persoanei fizice, legalizarea de acte, elaborarea planului de afaceri.

Subvenționarea se realizează prin compensarea, de către Agenția Naţională pentru Ocuparea Forței de Muncă, a 80% din cheltuielile de subvenționare pentru acoperirea cheltuielilor necesare inițierii unei afaceri, precum și pentru dotarea locului de muncă creat, estimate de către șomer, dar nu mai mult de 20 salarii lunare medii pe economie pentru anul precedent. Lista cheltuielilor necesare iniţierii unei afaceri care se subvenţionează de către Agenţia Naţională se stabilește de către Guvern.

Subvențiile se acordă în baza dosarului depus la subdiviziunea teritorială, care conține: cererea de finanțare, însoțită de planul de afaceri și formularul de aplicare, conform modelului aprobat de Guvern. Evaluarea dosarului se efectuează de către comitetul de evaluare la nivel local, constituit de Agenția Națională. Beneficiarul subvenției este obligat să păstreze locul de muncă creat cel puțin 12 de luni. În cazul lichidării înainte de termen a locului de muncă creat, angajatorul restituie:

  • 100% din subvenție – în cazul în care locul de muncă a fost lichidat în primele 6 luni de la ziua creării;
  • 50% din subvenție – în cazul în care locul de muncă a fost lichidat în perioada de la 7 până la 12 luni de la ziua creării.

Consultanța, asistența şi subvenţia pentru inițierea unei afaceri se pot acorda o singură dată pentru fiecare perioadă în care persoana este înregistrată cu statut de șomer.

Instruirea șomerilor

În Republica Moldova, fiecărei persoane îi este garantat dreptul de a-şi alege liber profesia şi locul de muncă, precum şi dreptul la asigurare de şomaj. Piaţa muncii este liberă şi constituie cadrul de afirmare a drepturilor la muncă şi la protecţie socială ale persoanelor apte de muncă. 

În țara noastră, sunt direcționați la cursuri de formare profesională șomerii care nu au o profesie sau meserie ori au o profesie sau meserie care nu este solicitată pe piața muncii locală. Cursurile de formare profesională se efectuează în baza contractului de instruire încheiat între Agenția Naţională și șomer, care și selectează prestatorul de servicii de formare profesională din lista prestatorilor autorizați și acreditați de către Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare și prezintă prestatorului ales voucherul pentru formarea profesională a șomerilor. Șomerii înmatriculați la cursurile de formare profesională beneficiază de o bursă lunară neimpozabilă, în cuantum de 35% din salariul mediu lunar pe economie pentru anul precedent, care se acordă proporțional frecvenței la cursurile de formare profesională. Șomerii pot beneficia gratuit de un singur curs de formare profesională, într-un interval de 24 de luni consecutive. Durata și curriculumurile cursurilor de formare profesională se stabilesc conform actelor normative în vigoare în domeniul educației. 

Instruirea la locul de muncă în cadrul unității se organizează pentru șomerii care nu au o profesie sau meserie ori au o profesie sau meserie care nu este solicitată pe piața muncii locală, direcționați de către subdiviziunea teritorială, în baza raporturilor contractuale dintre Agenția Națională și prestatorul de servicii de formare profesională, precum și în baza raporturilor contractuale dintre subdiviziunea teritorială, șomer și angajator. Contractul încheiat între subdiviziunea teritorială, șomer și angajator poate să conțină obligația șomerului de a activa în cadrul unității după finalizarea instruirii. Selectarea prestatorilor de servicii de formare profesională se efectuează conform legislației în domeniul achizițiilor publice. Programul de instruire la locul de muncă se elaborează de către prestatorul de servicii de formare profesională în comun cu angajatorul și se aprobă conform actelor normative în vigoare în domeniul educației. Cheltuielile aferente instruirii teoretice și cele de monitorizare pe parcursul instruirii practice a șomerului cursant realizate de angajator sunt achitate prestatorilor de formare profesională de către Agenția Națională, conform contractului de achiziționare a serviciilor de formare profesională. Șomerul antrenat în instruirea la locul de muncă (șomeri cursant) beneficiază de o bursă lunară neimpozabilă, în cuantum de 35% din salariul mediu lunar pe economie pentru anul precedent, care se acordă proporțional frecvenței la cursurile de instruire.

Angajatorul care asigură instruirea la locul de muncă a șomerului cursant, la solicitarea depusă în formă scrisă la Agenția Națională, beneficiază pe toată durata instruirii de o subvenție lunară egală cu 30% din salariul mediu lunar pe economie pentru anul precedent. Instruirea la locul de muncă în cadrul unităţii se poate acorda o singură dată pentru fiecare perioadă în care persoana este înregistrată cu statut de șomer.

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Concluzii

Sperăm că informațiile pe care ți le-am prezentat te vor ajuta să înțelegi mai bine drepturile de care beneficiezi în calitate de șomer. 

Ajutorul de șomaj este un ajutor financiar momentan, dar în acest timp este important să-ți analizezi abilitățile, să vezi ce puncte forte ai și să-ți cauți un loc de muncă. Astfel de locuri există pe platforma www.delucru.md, iar angajatorii te așteaptă să aplici la ele. Curaj! Suntem aici pentru tine! 

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?