Cultura organizațională este modul în care oamenii interacționează, iau decizii și abordează munca în cadrul unei anumite organizații. O definiție mai tehnică ar descrie-o ca fiind valorile comune, credințele, practicile și comportamentele care modelează mediul de lucru și experiența generală a angajaților unei organizații.
Înțelegerea culturii organizaționale este importantă atât pentru cei care caută un post de muncă, cât și pentru angajați. Acest lucru se datorează faptului că poate avea un impact semnificativ asupra satisfacției în muncă, motivației generale și creșterii în cariera.
Olga Danu, Human Resources Director la Enabld, ne-a împărtășit o viziune interioară asupra culturii și valorilor companiei.
Valorile noastre reprezintă tot ceea ce facem ca companie, de la ceea ce se întâmplă în bucătărie până la modul în care interacționăm cu clienții noștri. La Enabld sunt cinci valori de bază care ne caracterizează pe noi ca companie:
Munca în echipă: credem în puterea echipei, ne place să lucrăm împreună și să ne sprijinim unii pe alții în fiecare zi.
Ambiție: Împărtășim obiective pe termen lung, acceptăm provocările, acționăm cu îndrăzneală și găsim noi modalități de a ne consolida compania și reciproc.
Clientul are prioritate: ascultăm, anticipăm și răspundem dorințelor și nevoilor clienților noștri. Nu spunem niciodată „nu” clienților, dar oferim o alternativă.
Calitate: colaborăm cu toții pentru a ne asigura că performanța este la cel mai înalt nivel posibil. Tindem că produsul nostru final sa satisfacă necesitățile actuale și să răspundă provocărilor viitoare.
Inovare continuă: căutăm mereu abordări noi și gândim neconvențional pentru a crea un produs cu adevărat unic și inovator.
Crearea unei culturi sănătoase necesită mult efort din partea managementului. De asemenea, include o combinație de strategii și inițiative.
Pentru a dezvolta o cultură sănătoasă la Enabld urmărim acești pași:
Un răspuns scurt ar fi ca o cultura corporativă sănătoasă contribuie la crearea unui mediu de lucru pozitiv, atragerea și reținerea talentelor, creșterea productivității, încurajează munca în echipă, îmbunătățește reputația companiei și susține inovația și creativitatea.
Dacă să vorbim mai desfășurat, atunci trebuie să înțelegem că cultura corporativă este unul dintre cei mai importanți factori atunci când candidatul decide să aplice la o companie anumită. Generația Z nu vede munca doar ca o sursă de venit. Pentru a-și construi o carieră de succes, tinerii caută un mediu de lucru care oferă securitate, flexibilitate și apartenență. Angajații care nu se potrivesc culturii organizaționale nu se integrează în echipă și riscă să fie izolați, precum și sunt tentați să plece după o perioadă scurtă de timp. În același timp, o cultură puternică a companiei, care se aliniază bine cu valorile individuale, poate duce la experiențe pozitive într-un mediu favorabil, care oferă spațiu pentru creștere și dezvoltare.
Menținerea unei culturi organizaționale sănătoase este un proces continuu care necesită atenție și angajament constant din partea tuturor. La Enabld, credem că suntem pe drumul cel bun pentru a crea un loc de muncă care atrage și reține talente de top, crește productivitatea și, în cele din urmă, contribuie la succesul companiei și al angajaților săi.