Consider că anunțurile de angajare sunt ignorate pentru că sunt generalizate. Ce înseamnă asta? Când angajatorul vrea să cuprindă toate aspectele de angajare într-un singur text. Când angajatorul copie textele de la concurenții săi. Anume această cale duce spre cuvinte și propoziții generalizate. Așa se ajunge la un anunț vag și sec.
Categoric nu. Ce înseamnă anunț creativ? Asta e mai mult un instrument de PR Online, decât o abordare de termen lung. Un anunț de angajare trebuie să fie în primul rând sincer. Formulat direct, la subiect și să conțină răspunsuri concrete la întrebările pe care le poate avea un potențial angajat. Să lăsăm Creative Writingul pentru Influenceri.
Când vrei să găsești un om pentru afacerea ta, trebuie să îi spui clar ce vrei de la el și ce va primi în schimb pentru asta.
Eu sunt Marketer și eu mereu mă voi adapta publicului țintă. Dacă se face un anunț de angajare în funcție de top manager pentru oameni cu vârsta de până la 40 ani, e bine să fie scris corect, în caz contrar, pierzi. Dacă se face un anunț de angajare pentru un paznic în regiune cu vârsta de peste 40 ani, e ok să scrii și cu greșeli. Asta nu îl va afecta.
Vrei PR Online? Scrie un anunț de angajare cu câteva greșeli elementare în text și distribuie-l între oamenii inteligenți. Astfel, mulți vor vorbi despre anunțul tău. Îl vei mediatiza rapid prin vocile lor.
Aici tot depinde de publicul țintă. Dacă un segment e deprins să numească postul de secretară - front desk manager, trebuie să scrii așa. Reieși din cerințele companiei sau a culturii corporative. Te adaptezi pieții și oamenilor. Te adaptezi modului de interpretare al potențialului angajat.
Companiile pe online trebuie să fie sincere și consecvente, indiferent de comentarii, de lupta directorilor cu propriile interpretări și limite în imaginație. O companie trebuie să fie sinceră cu publicul său țintă. Utilizatorii apreciază, urmăresc și promovează Brandurile care își pot accepta slăbiciunile în public, pot fi corecți cu oamenii și nu le este frică să experimenteze și, dacă eșuează, acceptă acest eșec.
Încrederea se construiește doar pe sinceritate. Așa e și în online.
Contează ceea ce spun oamenii despre Brand, foștii angajați, rudele angajaților existenți. Ceea ce se vorbește în gura satului, influențează decizia potențialului angajat. O companie poate să fie creativă pe online, să facă regulat campanii pe TV, să participe la tot felul de evenimente, dar… dacă am în cercurile mele câțiva oameni care au interacționat cu brand-ul, au păreri negative și le pot explica obiectiv, eu îmi voi asculta prietenii. Așa funcționează oamenii. Word of Mouth nu poate fi ignorat.
Eu nu aș scrie „echipă tânără și creativă”, nu aș scrie „salariu motivant”, nu aș scrie „avansare în funcție”, nu aș scrie „atmosferă plăcută” și tot felul de fraze clișee. Asta scriu toți și cu toții știm realitatea din interiorul companiilor noastre. De acord? În aceste fraze nimeni nu crede, asta tot de mult se știe. Întrebarea mea, cred că, retorică, ar fi:
de ce în așa caz continuăm să simulăm fericirea?
Regula mea de formulare a textelor este una și bună. O aplic peste tot și e foarte simplă: substantiv + verb. Atât. Această formulă îți schimbă un pic gândirea și, prin urmare, schimbă rezultatul final. Textul devine mult mai direct și mai concret.
Plus, aș evita la maxim adjectivele. Acestea sunt interpretabile. Dacă aș vrea să manipulez, aș pune mai multe adjective. Dacă aș vrea să fiu sincer și să găsesc oameni buni pentru ceea ce îmi trebuie, aș alege să mă exprim în substantive și verbe.
#Cum ar trebui să fie un anunț de angajare ca Vadim Cușnir să facă UPDATE la CV și să-l expedieze imediat?
Pentru mine, un anunț de angajare trebuie să fie transparent, generos și să mă provoace. Eu pot răsturna munți, dacă am suficient spațiu de manevre, sunt înconjurat de oameni adecvați și sunt remunerat pe merit.