Cum poți recruta angajați calificați când ai un buget limitat?
13-02-2025 1156

Cum poți recruta angajați calificați când ai un buget limitat?

Cu toții am înțeles chiar din primele zile ale lui 2025 că nu va fi un an ușor. Dar, munca nu așteaptă, iar pentru realizarea noilor scopuri s-ar putea să ai nevoie de angajați noi. Ce faci în cazul în care nu dispui de un buget generos, pentru a concura în atragerea talentelor de top cu marile companii? Angajarea specialiștilor calificați este mai ușoară pentru întreprinderile mari, consacrate, cu buzunare adânci și acces la multiple tehnici de recrutare, dar acest lucru nu înseamnă că micilor companii le este imposibil să atragă candidați buni. Tot ce trebuie să facă este să fie foarte creative, dar și foarte bine organizate. Cum poate deveni posibil acest lucru, citește în articol.

Cum să angajezi cei mai buni angajați cu un buget limitat?

Chiar dacă angajații calificați și cu performanțe înalte se așteaptă adesea la o remunerare pe măsura competențelor, aceasta nu înseamnă că procesul de recrutare a unor astfel de candidați devine imposibilă pentru companiile cu bugete modeste. În continuare, îți propunem câțiva pași pe care poți să-i urmezi cu încredere.

  • Stabilește un buget realist de angajare și ține-te de el 

Analizează cu atenție finanțele companiei pentru a înțelege cât de mult din bugetul total poate fi destinat angajării. Reține că angajarea unei persoane costă mai mult decât doar salariul pe care-l oferi.

Angajatorii ar trebui să ia în considerare costurile esențiale dincolo de salariu, inclusiv cheltuielile de recrutare, cum ar fi postarea anunțurilor de angajare pe site-uri specializate, organizarea interviurilor, etc. Mai există și costurile de integrare: formarea noilor competențe, echipamentul și productivitate scăzută la început. 

Aceste detalii sunt semnificative, la fel ca și beneficiile pe care le primește noul angajat - asigurarea de sănătate, planurile de pensie și concediul plătit. Costurile potențiale ale cifrei de afaceri, inclusiv reangajarea și recalificarea, pot avea un impact semnificativ asupra bugetului general al întreprinderii.

Dacă după ce faci aceste analize, înțelegi totuși că nu ai suficienți bani pentru recrutare, poate fi necesar să-ți reconsideri planificarea bugetului și să evaluezi alte domenii ale afacerii în care ai putea reduce costurile sau poți face economii. Îți sugerăm să utilizezi cu încredere comparatorul de salarii delucru.md, un instrument foarte eficient pentru a cerceta salariile medii, oferite pe piață, pentru fiecare domeniu în parte. Dacă vrei un om cu adevărat bun pentru echipa ta, va trebui să oferi un salariu competitiv sau, cel puțin, minim. 

  • Creează un plan de recrutare

Cu un buget realist în vigoare, este timpul potrivit să schițezi un plan de recrutare care să se încadreze în cadru financiar existent. De exemplu, ia în considerare pozițiile vacante, de câte roluri deschise dispui, care este fluctuația medie a angajaților și cât de repede ai nevoie de noi angajări pentru a începe sau continua activitatea. Stabilește cine trebuie să fie implicat în proces - de exemplu, un recrutor, un manager de angajare sau un reprezentant al resurselor umane - și de cât timp vor avea nevoie pentru identificarea candidaților potriviți.

Stabilește din start la ce metode de informare a candidaților vei apela, cum ar fi panouri publicitare, site-uri web specializate în angajare, o rubrică destinată carierei pe site-ul web al companiei tale, rețelele sociale și forumuri comunitare. Multe dintre aceste resurse sunt gratuite, va trebui doar să-ți faci timp pentru a le actualiza. Totodată, te încurajăm să-ți creezi un profil de afaceri pe LinkedIn pentru a atrage talente de top din industria în care activezi.

  • Calitatea - în detrimentul cantității

Analizează repetat nivelul de muncă care trebuie îndeplinit și evaluează de câți angajați ai nevoie cu adevărat pentru a face față sarcinilor. Dacă ești dispus să oferi un salariu cu adevărat competitiv unui candidat bun, cu experiență pentru a îndeplini aceeași muncă pe care ar face-o două persoane fără experiență în domeniu și necalificate, atunci angajarea unui muncitor profesionist poate fi cea mai bună soluție. Doar că, nu uita că un angajat care poate purta multe pălării la locul de muncă obosește mai repede și ar putea să trateze unele sarcini superficial. Oricare nu ar fi decizia ta, nu uita - calitatea mereu face diferența!

  • Aruncă o privire în interiorul echipei

De fapt, este primul lucru pe care trebuie să-i faci atunci când vine vorba despre identificarea unui om pentru o poziție vacantă. De unde nu gândești, de acolo sare iepurelele, spune un proverb popular, care s-ar putea potrivi ca o mănușă recrutărilor tale. Procesul de identificare a unui specialist poate fi costisitor, dar este posibil să economisești timp și bani prin promovarea candidaților interni.

Chiar dacă, la prima vedere, niciun lucrător nu ar fi potrivit pentru rolul deschis, ai putea să discuți cu membrii personalului pentru a înțelege mai bine planurile de carieră și domeniile în care ar dori să-și îmbunătățească abilitățile. În acest mod, ai putea descoperi oameni cărora le-ar plăcea să-și asume responsabilități noi sau care ar dori să se reprofileze.

Tot de la angajați ai putea primi niște recomandări foarte bune de talente din domeniu. Un sondaj a constatat că recomandările angajaților sunt a doua cea mai bună sursă pentru angajările de calitate. Interesant, nu-i așa? Dacă angajații tăi sunt mulțumiți și mândri de locul în care lucrează, îți vor oferi recomandări destul de bune. În plus, probabil că vor oferi o imagine favorabilă despre cum este să lucrezi pentru afacerea ta.

Este rezonabil să te așteptați ca lucrătorii să-ți recomande persoane cu care se înțeleg, așa că angajarea acestor oameni ar putea aduce beneficii mediului și atmosferei din birou. Crearea unui program de recomandare a angajaților este o modalitate excelentă de a menține costurile de recrutare scăzute, dar și de a spori implicarea în interiorul echipei.

  • Utilizează tehnologia pentru a eficientiza procesul de angajare

Deși procesul de angajare trebuie să conțină un element uman, definitoriu, există o mulțime de tehnologii accesibile, care te pot ajuta să recrutezi și să angajezi noi persoane. Poți utiliza inteligența artificială pentru a elabora și îmbunătăți anunțurile și postările despre locurile de muncă vacante. Aceste anunțuri scrise corect și captivant ar putea trezi interesul mai multor candidați dornici de o schimbare în carieră sau care sunt în căutarea unui job. Așadar, integrarea inteligenței artificiale în recrutare nu doar ți-ar putea aduce candidați mai calificați, dar și te-ar putea ajuta să economisești timp. 

De asemenea, poți utiliza sistemele de urmărire a solicitanților. ATS este o aplicație software pentru resurse umane care ajută organizațiile să gestioneze sarcinile de recrutare și angajare în mod digital. Aceasta servește ca bază de date centrală pentru informațiile despre post și candidați în care sunt gestionate cererile de recrutare, publicațiile și candidaturile, iar candidații sunt afișați și selectați. 

Deși unele tehnologii de resurse umane sunt costisitoare, există și opțiuni de software de recrutare gratuite sau cu buget redus, mai ales dacă dorești să recrutezi doar câțiva angajați.

  • Ia în considerare avantajele și dezavantajele externalizării

Deși există beneficii clare în angajarea propriilor salariați, nu este întotdeauna necesar să ai pe cineva care lucrează direct din interiorul companiei. Anumite sarcini pot fi externalizate mult mai eficient. Acest lucru nu doar că-ți permite să faci economii financiare, dar și atenuează riscurile asociate cu angajarea de persoane nepotrivite. La urma urmei, dacă persoana sau compania contractată pentru îndeplinirea unui serviciu nu face o treabă bună, poți, pur și simplu, să rupi legăturile de colaborare, având consecințe puține. Contractorii vin, de asemenea, cu avantaje, cum ar fi seturi de abilități avansate sau de nișă, supraveghere minimă necesară, angajamente pe termen scurt și costuri globale mai mici.

Primește noutăți despre HR direct în inbox!

Concluzii

Aproximativ 99% din întreprinderile și companiile din Moldova sunt mici și mijlocii. Aceasta înseamnă că majoritatea oamenilor le place să lucreze în întreprinderi mici. Folosește acest aspect în avantajul tău. De fapt, mulți lucrători părăsesc locurile de muncă la companii mari pentru poziții similare la organizații mici. Atunci când fac acest lucru, este mai puțin despre bani și mai mult despre cultură. 

Un alt aspect care te-ar putea face vizibil și atractiv pentru candidați este modul în care îți prezinți clar obiectivele și valorile. Construirea unei reputații pozitive a mărcii poate fi o metodă ușoară și accesibilă pentru a atrage candidați calificați, care să-ți împărtășească opiniile și care doresc să facă diferența prin munca lor. Aceasta poate fi o modalitate cheie de a atrage talente, deoarece fiecare membru al echipei poate avea un impact semnificativ asupra modelării viitorului unei afaceri. Oricât de mare sau mică nu ar fi aceasta. Succes!

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonează-te la rețelele noastre digitale. Află primul despre cele mai noi informații din piața muncii destinate angajatorilor.
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?