Cum e să fii specialist în domeniul calității la SEBN MD – companie lider în industria automotive din Republica Moldova
03-11-2022 2386
Timp de citire: 3 min.

Cum e să fii specialist în domeniul calității la SEBN MD – companie lider în industria automotive din Republica Moldova

Industria automotive este una dintre cele mai performante industrii, calitatea fiind dintotdeauna principala preocupare a producătorilor auto. La fabrica de cablaje auto din Orhei, SE Bordnetze SRL, una dintre companiile lider în industria automotive din Republica Moldova, calitatea are prioritate, activitatea tuturor departamentelor desfășurându-se în strictă conformitate cu standardele internaționale IATF 16949:2016 și ISO 9001:2015.

În cadrul companiei SEBN MD, sistemul de management al calității este implementat de către Departamentul Calitate. Cei care activează în cadrul departamentului sunt ferm convinși de faptul că “calitatea nu este o acțiune, ci un obicei”.

...Un bun exemplu, în acest sens, este Deleu Gabriela, specialist în cadrul Departamentului Calitate, care are o experiență de 5 ani de activitate în cadrul fabricii de cablaje auto SEBN MD, timp în care și-a aprofundat cunoștințele și dezvoltat abilitățile în domeniul calității. Activitatea la fabrică îi aduce multă satisfacție și împlinire, îndeosebi atunci când procesul asamblării cablajelor auto este realizat în conformitate cu cerințele impuse de standardele de calitate. Gabriela afirmă că succesul activității sale în domeniul calității se datorează condițiilor de muncă moderne existente în fabrică, echipei de profesioniști din care face parte, precum și datorită oportunităților și posibilităților de creștere profesională pe care compania le oferă. Un rol considerabil îl au și instruirile interne și externe, precum și deplasările în interes de serviciu, atât în filialele grupului SEBN, precum și vizitele de lucru la sediile clienților și furnizorilor europeni.

Pentru menținerea standardului de calitate, Gabriela își desfășoară activitatea în vederea realizării următoarelor obiective:

  • Menținerea satisfacției clienților peste așteptări, printr-o colaborare eficientă în cazul activităților de îmbunătățire a produselor și a proceselor;
  • Implicarea activă în cadrul proceselor interne, pentru a asigura - zero reclamații externe;
  • Rezolvarea promtă a problemelor de calitate și raportarea către client în termenele stabilite;
  • Implicarea în dezvoltarea echipelor funcționale în rezolvarea problemelor ce țin de calitatea produsului.

Implementarea eficientă a sistemului de management a calității este posibilă, doar atunci când întreaga echipă depune eforturi comune în vederea realizării standardelor de calitate. Echipa din care faci parte și suportul acordat de către colegi și superiori contribuie la crearea unui climat organizațional favorabil. În cadrul unui astfel de climat, atunci când depui efort și muncești cu perseverență, oportunitățile de creștere și avansare în carieră nu întârzie să apară.

...Este și cazul lui Hristian Denis, specialist în cadrul Departamentului Calitate. El și-a început activitatea la fabrică în anul 2019, în calitate de specialist în domeniul calității, reușind să evolueze în funcția de Supervisor, iar în scurt timp, a fost transferat în calitate de Team Leader. Denis suține că pentru menținerea standardelor de calitate în cadrul companiei, își ghidează activitatea conform „ regulii de aur” - zero defecte, ceea ce presupune că este absolut inadmisibil primirea sau livrarea materialelor defecte. De asemenea, pentru sporirea nivelului calității și reducerea costurilor este necesară o îmbunătățire continuă a tuturor proceselor, care să corespundă evoluției tehnologiei și cerințelor solicitate de către client.

 

...Cetulean Ina, specialist în cadrul Departamentului Calitate, spune că pentru ea activitatea în domeniul calității la SEBN MD implică un nivel sporit de responsabilitate și profesionalism, deoarece de rezultatul final al activității noastre depinde viața și siguranța clienților noștri. Ina menționează că pentru realizarea acestor cerințe este necesară monitorizarea implementării calitative a tuturor poceselor în zona în care activează, obiectivul principal urmărit fiind prevenirea apariției defectelor și chiar reducerea acestora la zero. Realizarea acestui obiectiv este posibil, doar atunci când întreaga echipă depune eforturi comune și muncesc împreună în vederea realizării sarcinilor de lucru conform standardelor de calitate.

Prioritatea cea mai mare a companiei SEBN MD este satisfacția clienților prin îndeplinirea cerințelor lor. Scopul de bază este îmbunătățirea continuă: proces – produs – satisfacția clientului. La SEBN MD, calitatea nu este un program sau o disciplină, nu se încheie când obiectivele au fost atinse. Calitatea trăiește în fabrică ca o cultură ale cărei valori fiecare angajat le respectă în activitatea de zi cu zi.

 

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?