Internetul ne-a oferit posibilitatea să ne conectăm unii cu alții după interese, scopuri, să creăm comunități și ne-a adus, într-un fel nou, mai aproape. Raporturile de muncă nu au fost lăsate de-o parte în această cursă a digitalizării și, astfel, a apărut LinkedIn în 2003.
Ce este LinkedIn?
LinkedIn este rețeaua socială de bază din domeniul muncii, networkingului și dezvoltării carierei. În octombrie 2022 rețeaua număra 875 de milioane de utilizatori în toată lumea. Două treimi din aceștia sunt cuprinși între 25 și 34 de ani, deci e o platformă tânără și dinamică.
Platforma îți oferă posibilitatea de a te conecta cu potențialii angajatori, colaboratori sau colegi prin intermediul profilului de utilizator. Spre deosebire de alte rețele sociale, pe LinkedIn poți:
- încărca CV-ul tău;
- include o listă de abilități, competențe și realizări din viața ta profesională;
- accesa profilele angajatorilor și ofertele lor;
- fi văzut de către recruiteri și face cunoscută imaginea ta profesională.
Cum să ai un profil mai atractiv de LinkedIn?
În general, LinkedIn oferă o multitudine de posibilități, având multe setări folositoare, iar noi te încurajăm să încerci experiența de utilizator, oferită de această platformă. Un profil personal pe LinkedIn seamănă mult cu un profil standard de pe o rețea socială, dar cu anumite diferențe esențiale. Iată ce ar trebui să incluzi:
- Poză de profil într-un stil profesionist. Nu se recomandă poze cu alți oameni, din cafenea sau de la bazin. Important e ca fața să fie vizibilă, iar atitudinea - binevoitoare.
- Cover. Poți alege un fundal preferat sau poți opta pentru un cover din aplicația Canva, unde găsești variante de template.
- Nume, prenume - aici e simplu. LinkedIn are și opțiunea de adăugare a pronunției numelui pentru utilizatorii străini.
- Headline. Acest compartiment e relevant la căutare, de aceea încearcă să descrii prin cuvinte cheie și cât mai scurt cine ești și cu ce te ocupi, de ex.: „SMM-manager/Content Creator”.
- Despre tine. Aici incluzi o scurtă descriere personală folosind fraze cheie despre cine ești, ce experiență ai, cum te caracterizezi. Poți prelua din secțiunea „About me” din CV.
- Experiența de muncă. Aici indici joburile și colaborările din CV cu adevărat relevante pentru tine. Poți include realizări, scurte descrieri, prezentări din experiența ta profesională.
- Informații adiționale. Poți adaugă alte detalii pe care le crezi relevante (certificările obținute, limbile cunoscute).
Pentru o vizibilitate mai bună a profilului, recomandăm să completezi toate aceste informații în limba engleză.
Primește cele mai noi articole direct
în inbox
Cum să sporești atractivitatea profilului tău și să-ți gestionezi contul de LinkedIn ca să te faci remarcat de angajatori:
- LinkedIn are secțiunea recomandări pentru profilul utilizatorului - așadar, adaugă această secțiune pe profil și nu te sfii să rogi colegii, managerii sau cei cu care colaborezi/ai colaborat să lase recomandări ale competenței și profesionalismului tău direct pe profilul tău de LinkedIn. Mai mult, în această secțiune poți adăuga licențe, certificări, cursuri finalizate și alte dovezi ale calificării tale.
- Postează din când în când pe timeline și interacționează cu postările care îți apar. Poate fi puțin complicat la început, pentru că această platformă are un specific mai profi, dar cu timpul vei înțelege cum funcționează. Pe LinkedIn, lumea postează de la reușite profesionale și scopuri atinse la meme-uri despre colegi și citate motivaționale. Regula nescrisă - ține minte că e o rețea pentru angajați și angajatori, deci cam totul se învârte în jurul acestui subiect.
- Actualizează-ți periodic statutul tău. LinkedIn are o chestie care nouă ne place mult - poți să indici pe profilul tău statutul profesional pe care îl ai la moment și anume: sunt în căutare activă de job, sunt flexibil și deschis către colaborări (ce tip de colaborări), sunt angajat full-time și nu sunt în căutare activă. Astfel, angajatorii înțeleg din start dacă propunerea lor merită sau nu să-ți invadeze inboxul.
- Conexiunile sunt esențiale. LinkedIn îți oferă posibilitatea să stabilești zeci de mii de conexiuni (de gradul 1, 2 și 3), deci ai mult spațiu de manevră. Asigură-te că te conectezi întâi cu rețeaua ta profesională directă (colegi, manageri, oameni în care ai încredere), apoi cu oamenii pe care-i cunoști din domeniul tău sau din domeniile adiacente, și tot așa, până explorezi și găsești oameni din afara networkingului tău, dar cu care ești conectat prin alți oameni.
- Dedică timp explorării rețelei. Așa cum stai pe Instagram sau Facebook (uneori cu mustrări de conștiință pentru timpul pierdut), tot așa încearcă să explorezi LinkedIn - de astă dată, în favoarea creșterii relevanței profesionale. Stabilește scopuri: dedică-i cel puțin 15 minute zilnic; stabilește minim 10 conexiuni pe săptămână; fii atent la ce conținut e în vogă și care sunt temele fierbinți în domeniul muncii; oferă și cere o recomandare o dată pe lună; actualizează-ți profilul în funcție de scopul profesional urmărit și joburile pe care le țintești. Acestea și alte acțiuni asemănătoare au scopul de a-ți mări vizibilitatea, de a te propulsa în algoritm și a face imaginea ta profesională mai atractivă.
LinkedIn oferă multe posibilități și asta e fain. Totuși, noi vedem această rețea ca pe o punte de legătură dintre angajat și angajator, care nu înlocuiește o platformă propriu-zisă de locuri de muncă - cu joburi verificate, informații actualizate și șanse de angajare directă.
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant