Ce este onboarding-ul și de ce este important pentru afacerea ta? Ghid practic pentru fiecare angajator
23-08-2023 45874

Ce este onboarding-ul și de ce este important pentru afacerea ta? Ghid practic pentru fiecare angajator

Studiile demonstrează că 22 la sută dintre salariați pleacă în primele 45 de zile de la angajare, iar 4% nu se întorc niciodată după prima zi de muncă. Ce poți face pentru a nu ajunge într-o astfel de situații? Foarte simplu, aplică procesul de onboarding al angajaților. Știm, este un termen nou pentru tine, de aceea te invităm să citești articolul pentru a înțelege ce presupune mai exact acesta și de ce este atât de important pentru dezvoltarea afacerii tale.

Ce reprezintă onboarding-ul?

Onboarding-ul este procesul de încadrare a unui nou salariat într-o companie și de familiarizare a acestuia cu cultura și politicile firmei, astfel încât să poată deveni un membru eficient al echipei. Altfel spus, onboarding-ul este actul de integrare a noului angajat într-o organizație.

Pentru a fi mai ușor de înțeles, vom face o paralelă cu o călătorie cu avionul. La începutul aventurii, ești întâmpinat de cineva care este fericit să te aibă. El te va ajuta să-ți găsești locul și să te acomodezi, astfel încât zborul să fie confortabil și să ajungi la destinație în siguranță. Același lucru se întâmplă și în procesul de onboarding, care are o abordare mai completă pentru a susține un angajat să reușească într-un nou loc de muncă, inclusiv ajutându-l să stabilească relații. 

Programele de onboarding ar trebui să ajute noi angajați în următoarele aspecte:

  • să înțeleagă rolurile și responsabilitățile pe care le au;
  • să se acomodeze cu noul cadru de muncă;
  • să facă cunoștință cu colegii;
  • să afle politicile și protocoalele companiei.

În același timp, integrarea cu succes îmbunătățește gestionarea forței de muncă, întrucât noii angajați pot deveni mai productivi într-un timp mai scurt. Scopul principal al acestei măsuri este ca angajatorul să se asigure că noii lucrători se familiarizează cu rolurile lor și că se simt bineveniți, apreciați și sprijiniți de companie. Cu cât procesul de onboarding este mai ușor pentru noul angajat, cu atât mai mari sunt șansele ca acesta să devină un lucrător eficient, pe termen lung. 

Menținerea unui salariat este mai ieftină decât angajarea unuia nou, așa că merită să investești în lucrători de calitate chiar de la început. Implementarea unui astfel de program ajută orice angajator să prevină fluxul de personal, una dintre problemele cheie și dureroase pentru orice organizație, care afectează negativ afacerea.

După cum știi, fluiditatea ridicată a fluxului nu permite formarea unei echipe constante, bine coordonate și în conformitate cu spiritul corporativ din companie. Aplicarea onboarding-ului mai are două avantaje importante, despre care merită să știi: implicarea angajaților, chiar de la bun început și stimularea loialității din partea lor. Ce angajator nu-și dorește acest lucru? Credem că fiecare.

Care este diferența dintre orientare și onboarding?

Diferențele dintre orientarea angajatului și onboarding pot părea nesemnificative, dar în realitate nu este așa. Majoritatea angajatorilor oferă orientare standard, de bază pentru noii lucrători, dar aplicarea acestei măsuri nu este suficientă pentru a îmbunătăți ratele de reținere. Integrarea (onboarding-ul) este un proces continuu conceput pentru a ajuta angajatul să se implice în cultura organizației și să devină o parte care contribuie la aceasta. Spre deosebire de orientare, onboarding-ul începe cu mult înainte de încadrarea la muncă a angajatului, odată cu stabilirea principiilor de funcționalitate ale companiei.

Onboarding-ul durează atâta timp cât angajatul are nevoie de sprijin, în timp ce pentru orientare se alocă, de obicei, câteva zile sau cel mult o săptămână. Din păcate, nu orice program de onboarding merită acest nume. Majoritatea reprezintă niște orientări în profunzime. Doar aproximativ 10% din programele de acest gen durează trei luni sau mai mult. Dar un program bun de onboarding poate ajuta în mare măsură angajații să internalizeze politicile la care ai muncit atât de mult să le construiești.

Orientarea implică analizarea documentelor, cunoașterea beneficiilor și a regulilor companiei, recepționarea unui birou/spațiu de lucru și a instrumentelor necesare pentru a purcede la muncă. S-ar putea chiar să fie câteva videoclipuri de vizionat și unele teste de făcut. 

În schimb, onboarding-ul cuprinde integrarea pe care o duce la un alt nivel. Și aceasta este o diferență crucială, având în vedere că fluctuația angajaților este cea mai mare în primele luni de la preluarea unui nou loc de muncă. Primele impresii despre compania ta sunt esențiale pentru reținere. O abordare de integrare centrată pe angajați ajută la asigurarea faptului că experiențele timpurii sunt pozitive.

Orientarea poate fi de fapt o parte a procesului de onboarding, dar onboarding-ul depășește cu mult simplii parametri ai unei sesiuni de orientare.

Cât durează procesul de onboarding pentru angajați?

Acest proces poate dura de la 90 de zile la un an întreg. Mărimea unei companii și complexitatea rolului pot afecta timpul și sprijinul continuu de care are nevoie un nou angajat pentru a reuși în munca sa. În pofida aparențelor, procesul de angajare nu se termină după ce un salariat semnează contractul și se prezintă pentru prima zi de muncă. Procesul de onboarding este îndelungat și reușește să facă diferența în ceea ce privește nivelul de retenție, implicare, satisfacție și, cel mai important, productivitate ale unui nou angajat. 

Potrivit unor cercetări, firmele pot îmbunătăți satisfacția în muncă prin extinderea onboarding-ului pentru primul an de angajare. Atunci când este implementat un proces mai complet și de durată, salariații devin mai eficienți, se simt în largul lor la locul de muncă, înțeleg cum să acționeze atunci când au preocupări, se adaptează la procesele de afaceri și stabilesc relații mai puternice cu colegii.

În pofida faptului că majoritatea profesioniștilor din HR recunosc nevoia unei integrări prelungite, sondajele recente realizate la nivel mondial au arătat că o mare parte a managerilor de angajare și a specialiștilor din resursele umane dedică doar aproximativ o lună onboarding-ului noilor lucrători. Determinarea persoanelor de a începe lucrul mai devreme ar putea să nu fie cea mai bună modalitate de a crește performanța și contribuția angajaților tăi.

Deși termenul de un an ți-ar putea părea o perioadă excesivă de timp pentru a investi în angajații noi, se poate dovedi valoroasă pe termen lung. Prin instruire extinsă, salariații devin mai buni în rolurile lor, iar ca urmare, compania ta are doar de câștigat. Lucrătorii implicați au propriile lor beneficii, inclusiv o calitate mai bună și o cantitate mai mare de producție. Implicarea angajaților, prin onboarding, nu doar că îmbunătățește munca echipei, dar și reputația și bilanțul companiei. 

Etapele procesului de onboarding

Indiferent dacă o nouă angajare trece printr-un onboarding la distanță sau la birou, fazele generale vor rămâne aceleași:

  1. Pre-boarding - începe după ce noul angajat acceptă oferta de muncă și se încheie în prima zi de lucru.
  2. Orientarea - începe, de obicei, în prima zi de serviciu a angajatului și implică încadrarea acestuia în politicile, procedurile și activitățile companiei. Include, de asemenea, un tur al biroului și prezentări cu colegii și managerii.
  3. Trainingul - are loc în primele trei luni și oferă noului angajat abilitățile, cunoștințele și resursele de care are nevoie pentru a-și desfășura activitatea în mod eficient.
  4. Integrarea - este faza finală a onboarding-ului și îl ajută pe noul angajat să devină un membru productiv și implicat în echipă, oferindu-i sprijin continuu, feedback și oportunități.

În cele ce urmează, vom descrie etapele mai desfășurat, repartizându-le pe zile, pentru a înțelege mai bine ce și cum ai de făcut, pentru un proces reușit.

Pre-boarding

Onboarding-ul începe înainte de data oficială de angajare a persoanei. Acesta este timpul dintre semnarea scrisorii de ofertă și prima zi în care HR și managerul se pregătesc pentru sosirea noului angajat. Vei dori să comanzi echipamentul necesar, insignele de acces și alte materiale de care salariatul ar putea avea nevoie pentru a-și începe munca.

Dar această parte a procesului poate fi, de asemenea, personalizată pentru a răspunde la anumite întrebări pe care noii angajați le pot avea înainte de prima lor zi în companie. De exemplu, etapa de pre-boarding poate fi folosită pentru a oferi noului angajat detalii logistice, informații despre codul vestimentar de birou sau pentru a-l înștiința despre alte politici și reguli ale companiei de care trebuie să fie conștient înainte de a începe. Furnizarea acestor informații îi poate ajuta pe proaspeții salariați să ajungă la timp, pregătiți și conștienți de ce urmează. 

Prima zi de muncă

Obiectivele principale ale primei zile ar trebui să fie stabilirea așteptărilor și oferirea unei idei clare despre cum va decurge procesul zilnic de muncă al salariatului. Poate fi vorba, inclusiv, despre programul de orientare către procesul de mentorat prin care vor trece persoanele angajate. Această zi va arăta considerabil diferit pentru angajații de la distanță comparativ cu cei care se prezintă fizic la birou. Cu toate acestea, planul este în cele din urmă același.

Trebuie să incluzi următorii pași în itinerarul primei zile:

  1. Întâlnește-te cu angajatul pentru a-i ura „bun venit” și a-i prezenta o imagine de ansamblu asupra zilei;
  2. Prezintă-i echipa, pentru ca să se integreze mai ușor în colectiv;
  3. Oferă-i echipamentul sau dispozitivele de muncă necesare, dacă poziția pentru care a fost angajat presupune aceasta (acest lucru se poate face în prealabil dacă angajatul lucrează la distanță);
  4. Oferă-i acces la aplicațiile, software-ul, emailul companiei, etc;
  5. Finalizați orice documente restante legate de angajare;
  6. Treceți peste procedurile relevante de salarizare, cererile de concediu și alte elemente de resurse umane aplicabile;
  7. Fă-i un tur al biroului (dacă este cazul);
  8. Prezintă-i valorile și misiunea companiei și modul în care acestea joacă un rol în viața de zi cu zi a întregii echipe;
  9. Programează-i o întâlnire 1:1 cu managerul lui pentru a vedea cum a decurs prima zi și pentru a răspunde oricăror preocupări sau întrebări pe care le-ar putea avea angajatul.

Unele companii oferă chiar din prima zi noilor lor angajați truse de bun venit care conțin articole utile, precum sunt agendele, pixurile și calendarele. Un astfel de cadou poate spune multe despre cultura companiei, comunicând în același timp valorile sale. Pentru o mai mare eficiență, managerii de resurse umane pot să implementeze un soft de resurse umane performant, care să ajute la integrarea noilor angajați și la instruirea acestora.

Prima săptămână de muncă

De obicei, angajatul trece printr-o perioadă de training pentru a fi încurajat și pregătit să-și aducă contribuția timpurie în echipă. Indiferent de metoda de instruire pe care o folosește organizația ta, această primă săptămână este critică în ceea ce privește acordarea de sprijin și comunicare adecvată, de aceea trebuie să te asiguri că angajatul se simte confortabil în noul său rol. Mare atenție: nu-l copleși cu informații, astfel încât să fie capabili să le absoarbă într-un flux gestionabil.

La sfârșitul primei săptămâni, programează-i o altă întâlnire 1:1 cu managerul său pentru a te asigura că este mulțumit de locul și mediul de lucru. Aceasta este, de asemenea, o bună oportunitate de a obține feedback de la el privind ritmul de învățare și dacă dispune de toate resursele pentru formare și autodezvoltare.

Prima lună de muncă

După prima săptămână și în prima lună la noul loc de muncă, angajatul începe să cunoască împrejurimile și să se familiarizeze cu activitățile companiei. Este expus la procesele de afaceri și înțelege mai bine modul în care funcționează lucrurile.

La sfârșitul primei luni, este indicat să faci o altă verificare pentru a te convinge că angajatul nu are probleme sau îngrijorări cu privire la rolul sau mediul de lucru. În acest moment, este oportun, de asemenea, să-i ceri un feedback despre procesul de integrare și să-l întrebi dacă are sugestii cu privire la modul de îmbunătățire a experienței pentru viitorii noi angajați ai companiei. În sfârșit, în prima lună, HR ar trebui să verifice primul salariu al angajatului pentru a se asigura că este remunerat corect și că beneficiile au fost activate cu succes.

A doua lună de muncă

Cea de-a doua lună la locul de muncă pune accentul pe construirea relațiilor cu membrii echipei și, de asemenea, între diferite departamente. Pe măsură ce angajatul stabilește aceste legături, începe să înțeleagă și mai bine specificul organizației.

În timpul celei de-a doua luni de verificare, este bine ca angajatorul să discute despre experiențele salariatului cu echipa, precum și despre performanța acestuia. Discuția nu este menită să fie o evaluare a performanței lucrătorului la locul de muncă, dar ar trebui să-i ofere acestuia posibilitatea de a-și exprima poziția dacă experiențele se potrivesc cu așteptările sale.

A treia lună de muncă

În timpul celei de-a treia luni de muncă, angajatul ar trebui să înceapă să se simtă încadrat și încrezător în rolul pe care-l are în companie. În acest moment, el ar trebui să fie capabil să gestioneze și finalizeze un proiect sau un proces specific de la început până la sfârșit. Acest lucru va începe să îi prezinte alte aspecte ale companiei, cum ar fi oportunitățile de a învăța și cum să-și folosească setul de abilități pentru a contribui la succesul echipei sale.

Ideea este de a permite noilor angajați să simtă că au un viitor în companie și că se pot vedea evoluând pe termen lung. O modalitate de a face acest lucru este furnizarea unui plan de dezvoltare și implicarea în propriul lor progres în carieră.

În această perioadă, salariatul ar trebui să dea dovadă de realizarea autonomă a cel puțin unui proiect, acomodarea deplină cu instrumentele și procesele de lucru și stabilirea relațiilor bune cu cei din jur.

Semnul celor 90 de zile de muncă

La 90 de zile, noul angajat ar trebui să poată spune că a luat decizia corectă acceptând oferta companiei. După trei luni de muncă, lucrătorul ar trebui să fie autonom în livrarea proiectelor alocate, să se implice în proiecte mai complexe, interdepartamentale și să-și mărească aria de responsabilitate. 

Aici sunt evaluate obiectivele de performanță care pot oferi ambelor părți posibilitatea de a determina dacă există o bună potrivire angajat-angajator.

Nu este important doar ca angajații să fie capabili să producă rezultatele scontate, dar și să se potrivească cu echipa și cu valorile organizației.

Acesta este, de asemenea, un moment bun pentru a colecta din nou feedback despre experiența de integrare a salariatului. După ce a aflat mai multe despre organizație, acesta ar putea să ofere mai multe sugestii despre îmbunătățirea procesului de integrare în viitor.

Care sunt beneficiile unui software de onboarding?

Pentru început vom răspunde la întrebarea: Ce reprezintă un software de onboarding? Acesta este un tip de tehnologie de resurse umane care este conceput pentru a ajuta echipele de recrutare să creeze, gestioneze și urmărească programele de integrare a angajaților. Cu alte cuvinte, software de onboarding reprezintă niște platforme care automatizează procesele de angajare din cadrul unei companii. 

Există câteva moduri diferite în care software-ul de integrare a angajaților poate fi implementat. Unele companii optează pentru o abordare hibridă, combinând instrumentele online cu sesiuni fizice de orientare. Alți angajatori se bazează exclusiv pe instrumente online.

Indiferent de abordarea pe care o alegi, software-ul de integrare a angajaților poate avea un impact mare asupra organizației tale. Îi poate ajuta pe noii angajați să se simtă bineveniți și îi poate încuraja să își asume noile roluri. De asemenea, poți economisi timp și bani prin eficientizarea procesului de integrare.

Un proces dezorganizat de onboarding se poate reflecta asupra afacerii, făcând noii angajați să pună la îndoială calitatea comunicării, managementului sau cultura companiei, în general. De asemenea, poate crea bătăi de cap administrative pentru profesioniștii în resurse umane. 

Internetul abundă în astfel de tehnologii inovative. O simplă căutare pe Google îți pune la dispoziție o multitudine de platforme, unele dintre care pot fi descărcate absolut gratuit. Există multe beneficii oferite de software-ul de onboarding a angajaților, dar noi ne vom referi la cele mai importante.

Economisirea timpului și a banilor

După ce sistemul de onboarding este configurat, acesta automatizează întregul proces de angajare. De exemplu, emailurile sunt trimise în mod regulat candidaților, actualizându-le statusul de angajare. Ca urmare, se economisește timp atât pentru HR, cât și pentru solicitanți. Software-ul comprimă multe procese într-unul singur și accelerează procedura de integrare prin trecerea de la manual la digital. Deoarece echipa de HR se poate orienta către alte aspecte de resurse umane, pot fi economisite sume mari de bani.

Rata de rotație a angajaților este un indicator prin care se măsoară pierderea de talente (expertiză) din cadrul forței totale de muncă.

Se estimează că înlocuirea unui salariat costă compania 90%-200% din salariul anual. Ratele de rotație pot fi deosebit de ridicate în primele zile de muncă, când acest coeficient poate atinge 31% în primele șase luni de la angajare. 

Deși este imposibil să eradichezi complet ratele de rotație, le poți reduce semnificativ prin implementarea unui software de onboarding. Printre altele, te poate ajuta la reducerea timpului necesar pentru a crește productivitatea noilor lucrători.

Cu această soluție software, poți economisi timp solicitând noilor angajați să completeze formulare înainte de a începe munca. De asemenea, poți automatiza procesul de înscriere prin crearea unor liste de verificare pe care noii salariați le pot naviga singuri.

Gestionarea activităților de onboarding dintr-un singur loc

O mare parte a procesului de onboarding este să te asiguri că noii angajați sunt la curent cu noile lor sarcini de muncă, politicile companiei și alte detalii cheie. Software-ul de integrare îți permite să gestionezi toate aceste activități dintr-o singură locație centrală. Poți crea liste de verificare și ghiduri pentru a orienta noii angajați în activități specifice, astfel încât toată lumea să fie pe drumul cel bun.

De asemenea, poți utiliza software-ul de onboarding pentru a crea baze de date de care angajații vor avea nevoie de-a lungul timpului. Astfel, echipa ta nu va mai trebui să caute informațiile de care are nevoie, dar pur și simplu se va conecta la software-ul de onboarding și va beneficia de toate datele necesare.

Îmbunătățirea comunicării între părțile cheie

Comunicarea este esențială pentru tranziția lină între angajații care pleacă și cei care vin la bord. Când utilizezi un software de integrare a angajaților poți eficientiza comunicarea dintre departamentul de resurse umane și noii lucrători. 

Software-ul de onboarding îți permite, de asemenea, să simplifici comunicarea dintre noii angajați cu managerii și colegii lor. Poți crea un hub central unde toți pot posta întrebări și pot împărtăși informații despre sarcini, proiecte și alte detalii. În acest fel, orice comunicare între angajați va fi centralizată într-un singur loc, ceea ce înseamnă mai puțin timp petrecut în căutarea persoanei potrivite cu care să discuți, dacă apare o anumită problemă în procesul de muncă.

În general, software-ul de onboarding al angajaților te poate ajuta să îmbunătățești procesele de angajare și integrare, precum și să creezi un mediu de lucru prietenos și cald, în care toți angajații să se simtă confortabil.

Creșterea angajamentului și a productivității angajaților

Procesul de onboarding include instruirea noilor angajați cu privire la politicile companiei. O platformă de integrare a angajaților ajută o companie să planifice și să efectueze evaluări ale competențelor. Atunci când un angajat este bine instruit și bine informat cu privire la rolurile sale în cadrul companiei, productivitatea acestuia crește.

Software-ul de onboarding este o soluție excelentă pentru antreprenorii care doresc să sporească implicarea și productivitatea angajaților. Probabil te întrebi cum are loc acest lucru la modul practic? De exemplu, un astfel de program poate contribui la crearea unui proces mai eficient de integrare a angajaților. De asemenea, poate ajuta la stimularea angajamentului simplificând comunicarea și implicarea între echipele de angajare, manageri și noii lucrători.

Înlocuirea formularelor de hârtie cu cele digitale

Dacă ai angajat vreodată pe cineva, știi cu siguranță că există o mulțime de documente de completat și o multitudine de sarcini de îndeplinit. Software-ul de integrare a angajaților te va ajuta să automatizezi întregul proces, astfel încât să nu mai pierzi timp pe aceste activități.

Acest gen de program te poate ajuta să standardizezi sarcini precum crearea scrisorilor de bun venit, configurarea plăților sau crearea unui manual pentru angajați. De asemenea, îți permite să înlocuiești formularele pe hârtie cu cele digitale. Acest lucru nu doar că îți economisește timpul, dar te ajută și la prevenirea erorilor.

Contribuie la crearea unei prime impresii de neuitat

Software-ul onboarding te ajută să creezi o primă impresie excelentă pentru fiecare nou angajat. Acest lucru îi poate face să creadă că fac parte dintr-o echipă grozavă încă din prima zi. Poți crea un fișier digital de bun venit, care să includă totul, de la documente la videoclipuri despre companie. Sau poți configura un tablou de bord de bun venit unde noii angajați pot accesa informații despre planul lor de asigurări de sănătate, firmă și management. 

10 recomandări pentru a preveni cele mai frecvente greșeli în procesul de onboarding

Integrarea este importantă pentru că informează angajații despre sarcinile lor, valorile companiei și cu ceea ce aceasta are de oferit. De asemenea, procesul îi face să se simtă implicați, contribuind la crearea unor oameni care sunt dedicați obiectivelor firmei și ajută la păstrarea noilor angajați, făcându-i să se simtă cât mai rapid parte din echipă. Unii angajatori pot comite greșeli în cadrul acestui proces.

Noi îți venim în ajutor și te îndemnăm să ții cont de următoarele recomandări:

  1. Nu aștepta până sosește noul angajat pentru a stabili ședințe și pentru a începe procesul de onboarding. Planificarea demonstrează salariatului că este apreciat și așteptat să se alăture echipei.
  2. Nu uita de importanța de a fi disponibil. Organizează sesiuni scurte 1:1 cu noii angajați în fiecare zi din prima săptămână și în mod continuu, pentru a le oferi șansa de a pune întrebări și de a avea încredere că au sprijinul tău.
  3. Nu neglija importanța unui îndrumător. Desemnează pe cineva din echipă să fie partenerul lor de onboarding pentru a-i ghida în primele luni de muncă.
  4. Nu trata prima zi de muncă a noului angajat ca pe una obișnuită. Întâmpină-l cu o atitudine pozitivă pentru a-l face să se simtă parte a echipei.
  5. Fii cât mai explicit și clar cu privire la agenda angajaților pentru prima săptămână pentru a-i ajuta să-și planifice sarcinile și activitățile din timp.
  6. Nu fi ambiguu în privința responsabilităților și așteptărilor pe care le ai față de noii angajați. Asigură-te că sunt scrise sau comunicate verbal.
  7. Nu ignora puterea unei prime sarcini. Oferă-i îndrumări noului angajat și încurajează-l să reușească. Discutați despre ce a ieșit bine și ce nu a funcționat. Oferirea unui feedback clar la început va da roade pe termen lung.
  8. Nu rata șansa de a organiza evenimente de teambuilding, cum ar fi prânzurile de bun venit care încurajează asimilarea culturală. Asigură-te că planifici măsuri care promovează un sentiment de comunitate.
  9. Tratează toți angajații noi în mod egal. Tratament egal, salarii egale pentru aceeași muncă, egalitate de șanse în avansare, toate aceste sunt importante pentru succesul angajatului și al companiei în ansamblu. Probleme precum favoritismul la locul de muncă pot avea un efect negativ asupra moralului angajaților și, bineînțeles, îi poate convinge să renunțe la job.
  10. Cere feedback din partea angajaților. Comunicarea este cheia. În timpul procesului, dar și după ce integrarea este finalizată, cere feedback din partea angajaților pentru a consolida eficiența procesului de onboarding. Poți face acest lucru prin intermediul unui sondaj anonim sau în timpul discuțiilor individuale pentru a aduna o serie de răspunsuri. Odată ce feedback-ul este colectat, acesta trebuie folosit pentru a crea o experiență de onboarding mai cuprinzătoare.
Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Concluzii

Sperăm că informațiile și exemplele prezentate în acest articol te-au convins să aplici un astfel de program de încadrare a noilor angajați în compania pe care o gestionezi. Știm, nu este ușor, dar te asigurăm că rezultatele nu vor întârzia să apară și că acestea vor depăși toate așteptările. 

Onboarding-ul pune bazele unei tranziții ușoare pentru noii angajați, pe măsură ce se adaptează unui nou mediu de lucru. Așa cum un copil neliniștit poate avea nevoie de o primire călduroasă în prima zi de grădiniță, la fel și un nou angajat va aprecia un proces de integrare bine planificat.

Procesul de onboarding este primul pas în construirea unei relații cu un nou angajat. O companie care investește în bunăstarea proaspeților salariați favorizează creșterea angajamentului, reținerii și satisfacției generale a întregii echipe pe termen lung. Fără proceduri adecvate de onboarding, productivitatea afacerii tale are de suferit. Această implicare redusă a angajaților costă companiile sume mari de bani, așa că este esențial să pui cât mai mult accent pe calitatea acestui proces de integrare.

Studiile demonstrează că salariații care trec printr-un program structurat de onboarding au cu 58% mai multe șanse să lucreze în organizație și după trei ani. Pentru că un proces de onboarding facilitează dezvoltarea culturii organizaționale, o mai mare satisfacție în muncă și performanță mai bună la job.

Trebuie precizat și că onboarding-ul nu este doar responsabilitatea departamentului de resurse umane. Este, de asemenea, responsabilitatea managerului direct, care îl va familiariza pe angajat cu rolul său în cadrul companiei, cu așteptările privind performanța sa și cu echipa din care va face parte. În plus, onboarding-ul nu este asociat doar cu persoanele noi. Angajații pot fi transferați în alte departamente, pe roluri noi, și aceștia trebuie, de asemenea, să fie integrați în urma unui proces similar, dar care este denumit crossboarding. În timp ce aceștia sunt deja familiarizați cu specificul organizațional, cultura echipei poate fi diferită, de aceea vor avea un nou manager care să îi ghideze în noul lor rol.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?