Unii așteaptă cu nerăbdare petrecerea corporativă, în timp ce alții abia așteaptă să se termine și să plece acasă. Statistica spune că numărul demisionărilor crește după o seară tumultoasă, petrecută în compania colegilor și alcoolului - ba mai mult, unii raportează și probleme în cuplu după o seară de pomină.
Ca să ieși cu obrazul curat și reputația întreagă după o seară festivă, iată câteva recomandări de care să ții cont:
Scopul e să-ți cunoști mai bine colegii, să vă vedeți și să interacționați într-un cadru informal și relaxat, să diluați rutina muncii - NU acela de a mânca, bea, defila în rochia nouă: chestii pe care le poți face într-un cadru mai sigur și cu mai puține consecințe pentru reputația ta. Petrecerea corporativă un bun motiv să-ți faci conexiuni în companie/instituție, să pregătești terenul pentru o eventuală promovare, să te prezinți dintr-o perspectivă mai relaxată și mai abordabilă, iar toate astea o să facă bine carierei tale pe viitor.
Știm că știi, dar repetăm: alcoolul trebuie consumat RESPONSABIL - oricând, oriunde, dar mai ales la petrecerea corporativă. De fapt, multe recomandări pe care le avem se rezumă la „consumă alcool cu moderație”. Un pahar-două de vin sau spumant ori o bere cu colegii sunt total ok, pentru că refuzul categoric ar părea ciudat, dar băutul în exces pentru că „e gratis” și „e sărbătoare” nu-i o idee bună. Mâine o să-ți fii recunoscător pentru asta, promitem.
Când petrecerea se termină, iar voi abia v-ați încălzit, pare o idee tare bună să mergeți într-un local sau bar pentru a continua. Gândește-te bine de tot înainte să vă porniți după banchet în misiunea de a găsi cea mai ieftină bere craft din oraș sau cele mai tari shot-uri, mai ales dacă nu v-ați văzut cu acei colegi altundeva decât în birou și aventura ar putea deveni imprevizibilă.
Într-o situație informală ca aceasta poate apărea tendința de a adopta un limbaj sau comportament mai degajat, inclusiv și cu cei din managementul companiei. Totuși, ține cont că ai putea fi perceput drept intruziv sau netacticos dacă întrebi pe cineva din conducerea companiei cât a costat noua sa mașină, dacă zici că banii pentru petrecere ar fi fost mai de folos dacă erau sub formă de bonusuri sau dacă le spui „în sfârșit” în față ce crezi despre ei. Nu e greșit să ai întrebări sau să-ți dorești o conexiune mai strânsă, dar e important să alegi locul și timpul potrivit pentru asta.
O continuare logică a punctului precedent e că, pe lângă ceea ce spui managementului, tre’ să fii atent și ce spui colegilor. Nu neapărat în sensul de precaut, dar oferirea de informații în exces (mai ales despre alți colegi sau superiori), bârfa, critica, atitudinea de judecată în raport cu ceilalți nu se cotează bine pe piața muncii - nici la petrecerile corporative și nici altundeva. Fii rezonabil și dozează responsabil nu doar ceea ce consumi, dar și ceea ce spui.
Astea fiind spuse, îți dorim ție și colegilor tăi o petrecere corporativă pe cinste și sărbători de iarnă fericite!
Cu drag, redacția delucru.md.