5 răspunsuri bune la întrebarea „Ne poți spune mai multe despre tine?” de la interviu de angajare
01-07-2023 40562
Timp de citire: 5 min.

5 răspunsuri bune la întrebarea „Ne poți spune mai multe despre tine?” de la interviu de angajare

„Spune-mi mai multe despre tine” ar părea o întrebare ușoară la prima vedere - nu-i nimic greu în a te descrie pe tine, nu-i așa? Din punct de vedere gramatical e mai degrabă un îndemn, dar redacția noastră a decis unanim să-i zică întrebare. Așadar, să răspunzi la această întrebare „capană” în contextul unui interviu de angajare poate fi stresant și complicat. E cam dificil să încerci să răspunzi într-o manieră profesionistă, combinând într-un singur răspuns detalii despre viața ta profesională, dar și despre obiectivele și aspirațiile tale personale. 

Nu vrei să pari nici inhibat și nici lipsit de modestie, nu vrei să începi a spune vrute și nevrute, plictisind intervievatorul. Deci, ce să zici? Din fericire, ne ai pe noi și sfaturile noastre despre interviul de angajare, ca să pregătești din timp răspunsul potrivit la această întrebare. 

Ce scop urmăresc angajatorii când îți cer să le spui despre tine?

„Spune-mi mai multe despre tine” e una din întrebările pe care ai cele mai mari șanse s-o auzi la un interviu de angajare. În momentul în care răspunzi la întrebare, este o oportunitate excelentă să evidențiezi competențele tale de comunicare. În linii mari, compania vrea să înțeleagă cum te raportezi la propria persoană, dacă poți să rezumi și să povestești coerent și profesionist despre activitatea și obiectivele tale. Variații ale acestei întrebări pot fi: 

  • Am dori să știm mai multe despre tine.
  • Care sunt obiectivele și aspirațiile tale?
  • Spune-ne mai multe despre experiența ta.
  • Cum te-ai descrie în 3-5 propoziții?

Cum să formulezi un răspuns potrivit?

Răspunsul tău la „Spune-mi mai multe despre tine” ar trebui să descrie: situația ta actuală, experiența ta de muncă din trecut, motivul pentru care ești potrivit pentru acest rol și modul în care te aliniezi la valorile companiei.

În cadrul unui interviu de angajare, atunci când ești întrebat despre tine, e bine să subliniezi competențele profesionale cheie, care te recomandă pentru poziția respectivă.

Poți să omiți experiența care nu este relevantă pentru jobul la care ai aplicat și poți include ce te-a motivat să aplici. Răspunsul nu trebuie să fie mai lung de câteva fraze și nu trebuie să includă detalii personale, care nu au legătură cu viața profesională sau care nu te descriu ca om și profesionist. Asta nu înseamnă că nu trebuie să vorbești despre tine ca persoană, dar evită detalii precum: statutul marital, experiența prietenilor/rudelor tale, statutul tău financiar, nemulțumirile de viață și starea economică sau criticile nu-și au locul în cadrul interviului. E binevenit să povestești despre hobby-urile tale (citit, voluntariat, călătorii) și despre reușitele tale (am învățat spaniola de unul singur/am participat la maraton/am făcut un curs de UI design)

Există mai multe moduri de a răspunde. Modul în care alegi să-ți structurezi răspunsul poate depinde de experiența ta anterioară sau de obiectivele profesionale pe care ți le-ai setat. Deși este important să-ți pregătești răspunsul din timp, ar trebui să lași loc spontaneității.

Așadar, ne poți spune mai multe despre tine? 

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Exemple

...(Dacă nu ai experiență) Am absolvit recent Facultatea de Electronică și Telecomunicații din cadrul UTM. Am ales acel domeniu de studiu, pentru că am fost întotdeauna interesat de mecanică și fizică și mi s-a spus de multe ori că duce la posibilități foarte bune în carieră. Una dintre realizările mele în timpul facultății a fost să prezint lucrarea mea la tema X în cadrul unei conferințe despre Y, în baza cercetărilor pe care le-am făcut alături de coordonatorul de proiect. Mi-am făcut practica de licență în cadrul instituției Z, am adunat experiență prețioasă de lucru în echipă și am învățat cum să-mi organizez sarcinile zilnice. 

 

...Sigur! Dintotdeauna mi-a plăcut să scriu și am jonglat cu cuvintele încă din școală. Am ales o facultate dintr-un domeniu diferit, ca să-mi testez abilitățile și în altă parte, dar tot la crearea de conținut și copywriting m-am întors pe parcursul carierei mele. După facultate, am fost angajată la … și am făcut... (aici povestești pe scurt despre experiența ta profesională). Am învățat cum să conduc o echipă, să-mi organizez eficient sarcinile și să colaborez pentru proiecte comerciale. Am încercat să-mi testez capacitățile în diferite roluri, ca să înțeleg ce mi se potrivește și mi-am dat seama că sunt gata să evoluez în altă parte. Mi-a atras atenția anunțul de angajare, așa că am aplicat cu entuziasm.

 

...Sunt în domeniul Marketingului digital de peste cinci ani, fiind angajat în mare parte în roluri de Account și Project Manager. Cea mai recentă experiență de lucru pe care am avut-o a fost să activez ca Senior project manager pentru o companie mare de IT, gestionând campanii de marketing și fiind superviser pentru alți project manageri. Acum îmi doresc să-mi extind experiența în diferite industrii, în special fintech, motiv pentru care sunt atât de interesat să mă alătur unei agenții ca a voastră.

 

...Am lucrat timp de 3 ani ca Office Manager în cadrul companiei X și am fost responsabilă de partea logistică și organizațională a echipei, formată din 23 de oameni. A fost cu siguranță o experiență interesantă și dinamică! Mă pot caracteriza ca un veritabil jucător de echipă, fiind o persoană bine organizată și orientată spre detalii. Respect termenele limită, încerc să fiu un bun comunicator și pot jongla cu mai multe sarcini simultan. Cu această experiență acumulată, vreau să fac următorul pas în cariera mea, de aceea am aplicat pentru funcția deschisă de către compania dvs.

 

...Lucrez de peste 2 ani în localul X în calitate de chelner. Deși poate fi o muncă solicitantă, îmi place mediul dinamic al localului și ador să comunic cu oamenii. Înainte de a mă angaja aici, am lucrat într-un magazin de haine outlet timp de jumătate de an. Acest rol mi-a dezvoltat abilitățile de a comunica cu clienții și de a intui mai bine ce-și doresc când vin într-un local sau magazin. Doresc să continui tot în industria HoReCa, cel puțin deocamdată, dar la un nivel mai superior. Am aplicat la funcția vacantă de chelner din restaurantul dvs. pentru că sunt interesat să cresc și aveți o reputație foarte bună în domeniu. 

Sperăm că aceste sfaturi și exemple îți vor fi de folos la interviul de angajare, iar pentru și mai multe recomandări nu uita să ne urmărești periodic secțiunea de Noutăți și Resurse. Baftă!

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?