15 întrebări frecvente pe care le pun la interviul de angajare cele mai mari companii din lume - Facebook, Google, Microsoft, Ford, etc..
23-05-2024 10850
Timp de citire: 5 min.

15 întrebări frecvente pe care le pun la interviul de angajare cele mai mari companii din lume - Facebook, Google, Microsoft, Ford, etc..

Înainte: Întrebări de logică, stres și evaluare subiectivă

Câți oameni folosesc Facebook vineri la ora 14:30? Câți acordori de piane există în întreaga lume? De ce capacele de la canalizare sunt rotunde? – Asemenea întrebări erau adresate în cadrul unui interviu de angajare la Google.

Cei de la Amazon erau interesați despre modul în care ți-ai fi rezolvat problemele dacă era să fii de pe Marte.

Echipa de HR de la  Hewlett-Packard întrebau „Dacă nemții ar fi fost cea mai înaltă nație, cum era să demonstrați acest lucru?”

Cei de la Facebook îți dădeau teste de logică, cum ar fi: 25 de cai sportivi,  aleargă pe 5 benzi de alergat, determinați fără cronometru, care sunt cei mai rapizi 3 cai.

Puțini dintre candidați aveau răspunsul corect, dar nici nu era nevoie să îl aibă. Scopul întrebărilor de logică la interviul de angajare era să determine cât de rapid un potențial angajat poate  genera idei originale, modul în care abordează problemele, capabilitatea de a rămâne calm și să-și păstreze atitudinea pozitivă, dacă lucrurile nu decurg așa cum și-a planificat. Cu toate astea, nu mereu este posibil obiectiv să evaluezi personalitatea și experiența candidatului.

Acum: mai puține întrebări de logică, mai multe întrebări personale

Laszlo Boka – fostul director al departamentului de HR din cadrul companiei Google afirmă precum că întrebările de logică de la interviu sunt o pierdere de timp. Motiv pentru care în 2013 compania  a renunțat la acestea,  în pofida așa numitului  interviu de evaluare a comportamentului (behavioral interview) – Interviu despre experiența obținută în urma unor situații din trecut.

Cercetările confirmă – testele la interviu nu conțin informații cu caracter practic, dar pot scoate în evidență un caracter agresiv din partea intervievatorului și o atitudine superioară  asociată cu poziția înaltă pe care o ocupă. 

Microsoft, au renunțat și ei la teste de logică, înlocuindu-le cu același interviu de comportament, menit să identifice experiențele din trecut, cum face față situațiilor de conflict și ce calități posedă.

Mark Zuckerberg întreabă candidații dacă au un hobby-uri, fiind ferm convins că persoanele cu hobby-uri sunt entuziasmați de fire și posedă abilități de lider.

15 Întrebări, pe care le folosesc la interviul de angajare cele mai cunoscute companii din întreaga lume.

Ucraineanul Serghei Sema – programator Google, înainte să ocupe acest post, a picat interviul de la Microsoft, Amazon, Snapchat, Evernote, Cruise Automation, Uber și Facebook. S- a întâmplat acest lucru pentru că a fost luat prin surprindere cu o listă de întrebări specifice interviului de comportament.

Iată care sunt aceste întrebări:

Compania Virgin, în jur de 71 mii de angajați.

  • Descrieți perioadele în care ați fost supus presiunii și cum v-ați descurcat în acele momente? Răspunsul dovedește dacă candidatul ar putea face față ambianței aflate în continuă schimbare caracterizată companiei Virgin.
  • Ce părere aveți despre ultima campanie de publicitate a companiei Virgin? Dacă candidatul este interesat de poziție a căutat informații despre companie și urmărește periodic actualizările apărute.
  • Dacă ați putea deveni personajul unui desen animat, care ar fi acesta? Răspunsul descoperă partea creativă și calitățile candidatului.

Corporația Google, peste 135 de mii de angajați.

  • Cum respectați deadline-urile? Scopul întrebării este de a identifica dacă candidatul își planifică timpul eficient și respectă termenii limită.
  • Ce ați schimba la Google? Răspunsul ajută angajatorul să găsească angajații săi, adică compatibili cu personalitatea companiei. Acel angajat care crede în viitorul brandului și este dornic să aducă modificări benefice companiei.

Corporația Apple, în jur de 147 de mii de angajați

  • Ce vă place și ce nu vă place la Apple. Ce produse Apple folosiți? Răspunsul demonstrează loialitatea angajatului față de Brand

Corporația General Motors, peste 164 de mii de angajați

  • Ați avut situații în care ați spus angajatului că a greșit? Povestiți-ne despre ele. Chiar cei mai experimentați angajatori greșesc. Răspunsul testează curajul angajatului să se opună managerului, astfel să prevină eventualele pierderi care vor apărea în urma unei greșeli rezolvate la timp.
  • Povestiți-ne despre situațiile în care Dvs. ați manifestat inițiativă de a acționa. Răspunsul indică prezența calităților de lider și măsura în care sunteți gata să purtați răspundere pentru responsabilitățile pe care le aveți.

Compania Ford, în jur de 186 mii de angajați.

  • Care sunt problemele cu care s-ar putea confrunta în viitorul apropiat o companie precum este Ford?  Răspunsul oferă o viziune clară despre cunoștințele candidatului în legătură cu piața în care activează compania.
  • Sunteți un lider? Întrebările directe asigură răspunsuri concrete.

Compania Facebook, peste 56 de mii de angajați.

  • Aduceți un exemplu concret despre cum Dvs. vă stabiliți obiectivele și cum le atingeți? Răspunsul determină dacă candidatul deține un set de abilități care îl va ajuta să ducă task-urile la bun sfârșit, astfel îmbunătățind procesele de lucru în compania în care activează.

Compania Microsoft, peste 163 de mii de angajați

  • Ce acțiuni ați întreprins atunci când nu ați știut cum să îndepliniți un task? 

Răspunsul ajută angajatorul să înțeleagă dacă candidatul are gândire critică și abilitatea de a rezolva problemele eficient.

Compania AT&T, în jur de 230 de mii de angajați.

  • Descrie-te într-un cuvânt. Scopul întrebării este de a determina dacă personalitatea candidatului se potrivește cu cultura companiei.

Compania Chevron, în jur de 45 de mii de angajați.

  • Care este cel mai bun și  cel mai rău lucru din viața Dvs.? Răspunsul ajută angajatorul să înțeleagă mai bine personalitatea candidatului.

După ce criterii sunt selectați angajații în companiile de la noi.

Directorul firmei Oratorica, Victor Moscalu (în jur de 100 angajați) alege angajații care au abilitatea de a înțeleg sarcinile pe care le au, știu cum să-și atingă țelurile și le pasă de activitatea lor.

Diana Munteanu, Manager Dezvoltare Rețea de Magazine Viorica Cosmetic (în jur de 200 angajați), zice: nu există o crema perfectă pentru toți, ci una potrivită anume pentru tine, așa suntem noi în recrutarea de talente. Alegem oamenii care rezonează cu valorile companiei, care au inspirație, ori sunt pregătiți să primească doze de inspirație de la colegi. Căutăm oameni cu bagaj propriu de cunoștințe și cu câteva buzunare goale pentru experiențe noi, curajoși și responsabili.

Alina Cebotarenco, Tech Recruiter la Crunchyroll (o echipă de peste 550 de persoane), zice: candidații potriviți sunt oameni pasionați și dedicați în ceea ce fac, cu dragoste față de învățare, persistență și multă omenie. Ne dorim ca echipa noastră să găsească mereu motive să zâmbească, de aia și umorul e binevenit.

Iuliana Gultur, HR Manager JivyGroup (aproximativ 50 angajați), zice: Abilitățile pe care candidații noștri trebuie să le dețină depind foarte mult de cerințele poziției vacante pentru care aplică. Noi căutăm ingineri talentați, extrem de entuziaști şi de dinamici, dornici de muncă, creativi şi inovativi.  Pornim de la premiza că nimeni nu este perfect, nu le poate cunoaște pe toate. De aceea, ne focusăm pe evidențierea detaliilor specifice care să contureze calitatea de angajat potențial: cu cât poate candidatul demonstra mai ușor, prin exemple concrete cum a abordat anumite situații inginerești, cu atât are șanse mai mari de a ajunge în etapa următoare a procesului de recrutare. Pe de altă parte, noi asigurăm toate tehnicile și premisele pentru a-i transforma pe cei mai buni candidați în angajați care să fie: loiali, implicați, dedicați, responsabili, motivaţi. Nimeni nu spune că e ușor, dar nu este și imposibil. E un efort care trebuie făcut de ambele părți și cu consecvență, pe termen lung. Un criteriu important este și alinierea calităților candidatului la valorile corporative ale companiei - sinceritate, onestitate, transparență. Căutăm să identificăm sociabilitatea, calitățile de un bun team player, spiritul de lucru în echipă, perseverența, gândirea critică, abordarea diferitor opinii prin dialog.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?