Nimeni nu poate contesta impactul cărților în dezvoltarea intelectuală, emoțională și profesională a unui om. Cărțile ne impresionează, ne formează, ne transformă uneori viziunile din temelii - ne educă, într-un cuvânt. Contrar stereotipului că noile generații citesc mai puțin, statisticile arată că lumea încă citește - și citește mult. Diferă mai degrabă formatul cărților - mulți au trecut la cărți electronice sau audio books, cărțile pe hârtie păstrându-și, totuși, audiența fidelă în pofida digitalizării.
Pentru că mulți dintre voi indică în CV-uri cititul ca hobby, dar și pentru că deseori pe internet vedem postări în care oamenii întreabă ce să mai citească pentru dezvoltarea profesională, am pregătit o listă de 15 de cărți de dezvoltare personală care să te ajute în carieră (și în viața de zi cu zi).
Am inclus 2 titluri ale aceluiași autor. Acestea sunt 2 din cele mai cunoscute cărți ale faimosului scriitor american Napoleon Hill și din literatura de specialitate, care te învață cum să-ți orientezi forțele, gândurile și potențialul spre succesul financiar și profesional.
O carte necesară dacă vrei să înveți cum funcționează banii și finanțele, în general.
Autorul prezintă o strategie, bazată pe filosofia japoneză, utilă nu doar în carieră sau business, ci și în viața de zi cu zi. Cea mai renumită companie care aplică metoda descrisă în carte e Toyota.
Autorul a studiat principiile pe care le aplică persoanele de succes și a creat un plan amplu, dar ușor de realizat, care să te ghideze spre mărirea eficacității și reușitei.
O carte interesantă despre time management și despre cum să pui lucrurile în mișcare ca ele să funcționeze fără supravegherea și monitorizarea ta permanentă.
Antreprenorul Peter Thiel descrie în această carte cum să găsești soluții creative și neobișnuite la provocările de care se lovesc cei care lansează afaceri sau care au idei inovatoare pe care vor să le realizeze.
O carte de căpătâi din literatura mondială, scrisă la începutul secolului XX. Probabil, părinții tăi au citit-o ca parte din programul școlar sau universitar. Cartea e o satiră la societatea și moravurile vremii, foarte actuală și acum, în care mitul succesului și faimei este tratat cu mult umor.
Cei doi autori scriu cărți de succes, iar titlul de mai sus se referă la leadership și performanța pe termen lung, mai ales în circumstanțele lumii actuale, în care totul se schimbă atât de rapid.
Bine-cunoscutul autor american a scris mult despre reușită, relaționare eficientă cu oamenii și cultivarea abilităților utile pentru un om de succes, titlul de mai sus fiind fără îndoială un best-seller.
Această carte descrie în particular, metode eficiente de a sintetiza și stoca informația necesară în domeniul profesional, din tumultul de informație de care ne lovim zilnic.
Autorul este specialist în negociere și persuasiune și te învață, în această carte, că o grămadă de aspecte din viața profesională depind de capacitatea de convingere și de acel „farmec” personal, care poate fi cultivat.
O carte despre cum nu e grav să greșești, ci că e important să te ridici și să tratezi eșecurile ca pe o regândire și un restart al propriei vieții.
Despre cum să-ți organizezi viața profesională și să scapi de dezordine, atât în spațiul tău, cât și în minte.
O carte care oscilează în jurul ideii că educația modernă se dovedește ineficientă în a ne cultiva propriul mod de gândire și ne învață cum să-l dezvoltăm de sine stătător.
O carte populară printre copywriteri, dar foarte utilă pentru cine vrea să învețe cum să se exprime în scris - fie că scrie un email, un comunicat sau o postare.
*Cartea este scrisă în rusă și nu a fost tradusă în română, de aceea am inclus titlul în original.
Sperăm că te-am ajutat să-ți completezi cu brio lista de cărți utile pentru tine, iar dacă există titluri care te-au impresionat și pe care ai dori să le împărtășești, adaugă-le în comentarii.